این نایلون‌ هم نوع دیگری از انواع نایلون کشاورزی است. برای توضیح این نایلون لازم است به ویژگی‌های خاک بپردازیم، قسمتی از خاک که سطح آن را می‌پوشاند ساختاری بسیار سبک و نرم دارد که به آن مالچ یا خاک پوش گفته می‌شود. این لایه معمولا از کاه، خاک برگ، خاک اره، گیاه خاک و ورقه‌های پلاستیکی تشکیل شده است. مالچ به عنوان یک سد برابر عوامل طبیعی و انسانی برخورد می‌کند و ریشه گیاه را از آسیب‌های ناشی از باران‌های اسیدی، باران معمولی، سله بندی، برف، تگرگ، یخ‌بندان، طوفان، تبخیر و فرسایش حفظ می‌کند. در ادامه با ویژگی، کاربرد و انواع مالچ آشنا می‌شوید. با استفاده از رنگ‌های مختلف فیلم مالچ پلاستیکی، یک پرورش دهنده می‌تواند بر نتیجه محصول تاثیر مثبت بگذارد. بعضی رنگ‌ها به طور چشمگیری برای یک محصول مفید و سودمند هستند، برخی فایده و سود محدودی دارند، بعضی رنگ‌ها تقریبا هیچ مزیتی ندارند و حتی میزان هزینه‌های تولیدکننده را افزایش می‌دهند.

نایلون مالچ مشکی:مالچ سیاه یا مشکی رایج‌ترین رنگ پلاستیک مالچ است که امروزه در دنیا استفاده می‌شود. ساخت آن کم هزینه‌تر از سایر رنگ‌هاست و می‌تواند مزایای زیادی برای پرورش‌دهنده داشته باشد.

فیلم مالچ شفاف:نایلون مالچ شفاف معمولا به عنوان کمک آفتاب‌گیر استفاده می‌شود. نور مستقیما از پلاستیک مالچ عبور می‌کند و خاکی که در زیر نایلون مالچ وجود دارد، کاملا گرم شده است، در نتیجه هاگ‌های علف‌های هرز و باکتری‌های زنده در بستر را می‌کشد.

فیلم مالچ سفید:فیلم مالچ سفید نور را منعکس می‌کند و به طور قابل توجهی بستر خنک‌تری نسبت به سایر رنگ‌ها فراهم می‌کند.

فیلم سفید/سیاه:این فیلم مالچ پلاستیکیِ اکسترود شده مزایای ترکیب فیلم مالچ سیاه و فیلم مالچ سفید را در یک محصول ارائه می‌دهد.

انواع مالچ کشاورزی:مالچ‌ها انواع مختلفی دارند که انتخاب نوع آن باید براساس نیازهای هر محصول یا هر منطقه باشد. مالچ‌ها به دو نوع آلی و غیر‌آلی دسته‌بندی می‌شوند. مالچ آلی یا بیولوژیک شامل مواد طبیعی همچون علف خشک، کاه، کلش، پوست درخت، چوب خردشده، برگ، خاک اره و کمپوست است. مالچ‌های غیرآلی یا شیمیایی به پوشش‌هایی از جنس پلاستیک یا پلی‌اتیلن گفته می‌شود که بر روی خاک گسترده می‌شوند. این محصول برای جلوگیری از رشد گیاهان هرز و همچنین تبخیر آب از خاک مورد استفاده قرار می‌گیرد. گیاهان از داخل منافذی که روی سطح فیلم ایجاد می‌شود، رشد می‌کنند.